söndag 8 juni 2008

Helt onödiga tankar och funderingar

Klockan är 23.51 och här ligger och borde sova, men ja kan inte.. är inte riktigt trött... Ligger och funderar på att jag vill börja mitt "nya" liv NU.. Vill ha ett fast jobb, lägenhet ja trivs i, en pojkvän som faktiskt älskar mig och finns där för mig... Men när den dagen kommer.. ja det vet bara gudarna.. men den dagen, den sorgen.. Ibland brukar ja fundera på om ja kommer bli som mamma å pappas granne "Tippen" som dom kallar honom (han jobbade där för många år sen) han är ungkarl, lever i sitt lilla hus, är inte speciellt pratglad av sig, hälsar inte gärna på sina grannar, umgås bara med sin bror och cyklar omkring i lilla Rimforsa när han behöver handla eller bara vill se sig omkring lite.. Men jag vill inte bli som han.. Vill inte bo själv i ett hus och pilla i trädgården eller i huset dagarna i ända.. Men vad gör man då? Man får ju bara ta livet för vad det är.. Är det meningen att jag ska leva singel resten av mitt liv. Då är det ju så, inte mycket jag kan göra åt saken.. Men det är tragiskt att tänka på det.. Som ja sa till M för ett tag sen.. Ja tror att jag är lite för mycket för killar.. dom blir rädda för mig och lägger benen på ryggen och flyr sin kos.. haha.. ne men ibland undrar man.. Var finns Han?? Finns han överhuvudtaget?? Alla har ju faktiskt inte nån.. Eller jo, alla har nog nån, men alla träffar inte "sin rätta" här i livet..

Ne ja får väl jobba ihjäl mig och försumma mina vänner och skita i allt.. bara jag jobbar och inte kan tänka på nåt annat och tjäna massa pengar.. Men å andra sidan.. va tjänar de till då? Inte ha några vänner, bara jobba å jobba å tjäna massa pengar som man ändå inte hinner göra av med.. hmm.. nje.. de va inte heller nån bra tanke..

Träffar ju bara arslen ju.. Var finns den där underbara, söta, genomgoa killen som är menad till mig då? Var det Rikard bara att jag sumpa den chansen? Nej, det har jag mycket svårt att tro!! Var det kanske Johan, bara att jag träffade honom i fel stadie i livet? Eller var det kanske Jacob?? Eller har jag träffat honom men inte sett honom på det sättet?? Eller finns han fortfarande där ute i stora vida världen??
Jag vet då inte alla fall?? Vet bara att jag är trött på att vara singel efter 2½ år nu.. Jaja, jag vet.. Jag har haft mina "flörtar" däremellan, men ingen av dom räknar jag som pojkvänner.. vi hann ju inte bli ihop innan de va slut.. jimmy.. nje.. johan, visst vi sa väl att vi va ihop, men hallå.. en månad elle va de va.. de räknas inte.. jacob vet ja inte riktigt vart vi var nånstans, men lååångt ifrån ett förhållande alla fall!! Så det är ju bara Rikard som räknas, och det är 2½ år sen..

Ne usch vad jag är trött på mitt nuvarande liv...
Men så är jag för feg för att göra nåt åt saken..
Hur patetiskt är inte de då??
Ne.. Nu har jag fått klaga av mig lite..
Så nu kanske jag för en gång skull kan somna..
Ska ju upp kl 7..
Ska på den där jävla introduktionsdan på jobbet..
Som jag har varit på 4 år redan.. så detta blir femte..
Kul då... INTE!!
Men det är ju lättförtjänta pengar alla fall..
Sitta och drömma sig bort och äta och prata skit med folk i 7-8 timmar med en timlön på 109,80.. Det klarar jag nog!!

Men nu ska jag ligga här i mitt påslakan utan täcke och svettas lite..
Lustigt att det kan va så himlans varmt asså..
Ligger här med alla fönster öppna, fläkten på högsta snurr i bara ett påslakan och ändå tycker jag det är skiiiitvarmt.. rätt sjukt asså.. vi bor ju ändå i sverige menar ja =) Men ja klagar inte asså.. ja bara kommenterar ;)
Så de så...

Natti natti gott folk

2 kommentarer:

Tezz sa...

Lilla stumpan då... hoppas du somnade gott tillslut och att du haft en bra dag på jobbet=)
Klart han finns där ute.... men varken jag,du eller nån annan kan säga när du kommer träffa honom... ingen av oss kan heller säga eller avgöra om vi kommer leva lyckliga i alla våra dagar... ens om vi hittar den rätta.... men en sak vet jag iaf... du kommer att träffa någon.. kan inte säga om ni lever ihop tills ni dör... men jag VET att du inte kommer leva ensam resten av livet... men det kanska är så att du så gärna vill...därför kommer han inte.... du kanske har saker i ditt liv som du måste lära dig går före..ta hand om sig själv och se till att du mår bra i det livet du lever... utan kille... och då vips.. kommer han på en vit häst;)

Älskar dej gumman.... så d e klart att "HAN" oxå kommer att göra det... hur kan man inte lixom?.. en underbar tjeja som du?

Puss o kraaaam

Anonym sa...

Klart att han med stort H finns där ute :o)