söndag 24 augusti 2008

Innehållsrik...

Japp.. igår var det en innehållsrik dag kan jag lova.. Jag gick upp rätt skapligt och gick en sväng med Nemo, gick hem och drack lite kaffe och sen kom Emma och drack en kopp hon med. Sen ringer Ezza typ vid 11.30 (hade jobbat natt och gått av kl 8 och bett mig väcka henne kl 14) så jag svarade, lite konfunderad över varför hon var vaken?? Jo då har hon jätte baouta ont i magen, så hon har alltså ett njurstensanfall... Kul.. Frågar om jag har några starkare värktabletter. Men eftersom jag inte vet vad man får eller inte får äta när man har det så ringde ja sjukvårdsrådgivningen på väg till henne. Och jag fick absolut inte ge Ipren, utan panodil och om inte det hjälpte så var det bara att åka in. Kommer hem till henne, där hon ligger och gnyr i sängen. Och alla vi som känner Ezza vet att hon inte skriker och gråter och ser ut som en liten bäver om det inte är så att hon verkligen verkligen har ont!!!! Så.. hon hade redan proppat i sig panodil utan att det hade hjälpt. Och hon på sjukvårdsrådgivningen sa ju att ja skulle ringa 112 då. Så det gjorde jag. Så hon fick ju åka in då.. Ringde och sa att hon inte kunde komma till jobbet.. När ambulanskillarna kom så hade värken släppt efter lite.. men hon fick en fucking jävla spruta som var jättelång i rumpan.. *AJAJAJAJAJAJAJ* Sen bar det av mot akuten. Där fick vi sitta på ett rum i en timme innan det kom en sköterska.. som skulle ta massa blod.. usch usch!! sen fick vi fan vänta ca 2,5 timme innan det kom en läkare och meddelade provsvaren och kände på mage och annat...
Så 3,5 timma var vi där inne... fan så tråkigt det var... Men har man tråkigt så får man ju göra det bästa av situationen, så vi körde sten, sax, påse.. ordlek.. och tog kort =) =) och vi skrattade nog så det hördes över hela akuten, för sen kom en sköterska och frågade om vi hade kul.. *haha* det skrattade vi inte mindre av.. trötta, uttråkade och hungriga.. vad kan man kräva lixom.. haha..



Snälla Emma kom och hämta oss och då blev att att äta på Subway.. gottis!!
Sen hemmåt för att dricka kaffe hos Emma och kolla på hennes iller, Elmer =)
Söt som få... Slår ju dock inte min älskade Mitzy.. =)


Sen så tyckte vi att vi skulle åka och kolla in Sköna Gröna Grebo. Har aldrig vart där så det tyckte vi alla kunde va skoj.. Så hem och göra sig iordning.. Bort till Ezza där Emma kom och hämta oss, sen bort till Jimmy för att hämta honom och Kanta. Sen.. MOT GREBO!!! Väl där kände vi oss alla som Alice i underlandet.. haha.. helt lost.. Massa folk faktiskt.. trodde inte det fick plats så mycket folk i grebo.. haha.. men fel hade jag!!





Träffade även Rikard med. Som jag pratat med på MSN i typ 1,5 år nu, från Motala.. Trevligt att träffa den man pratar med så mycket.

Magnus och Emil hade kul och dansade som tokar alla fall, och retade upp andra som försökte titta... =) Ezza blev med indragen i dansen.. vare sig hon ville det eller ej.. haha!!!!


Inga kommentarer: