torsdag 12 februari 2009

Har gått mycket bättre att jobba idag.. Känner mig lite mer lättat och lugn på nåt sätt nu. Igår var allt bara så tungt och konstigt! Alla har varit så snälla och rara. Vänner och arbetskamrater, ni är guld värda!! Skänkte ett litet vaniljhjärta till de som förtjänat det på jobbet idag. Mina små raringar =) Det är nog det bästa med mina arbetskamrater att dom inte är svåra.. Eller ja.. vissa finns ju, men så är det ju alltid. Men man ställer upp på varann och försöker hjälpas åt och ja.. (För det mesta alla fall)

Sen har jag läst runt lite på några bloggar här nu.. Och det jag inte riktigt kan förstå är hur man kan ta åt sig och lägga sig i så mycket som en del gör? Allt detta tjat om att folk snackar så mycket skit i åtvid och att man inte ska lägga sig i och blablabla.. Men så har det väl alltid varit och kommer alltid förbli.. Varför bry sig?? Fattar inte det där riktigt? Varför bryr man sig om vad folk tycker och tänker? Huvudsaken är väl att man vet vart man har sina nära och kära? Resten kan ju ha sitt.. Eller? Är det bara jag som tänker så? Jag gillar ju det här med exempel så jag tar ett =)
Om vi säger att jag har gått upp 10-20 kg på en viss tid... En del börjar ställa sig frågan "är hon med barn" och en del "mår hon dåligt så hon tröstäter" eller "shit va fet hon har blivit på senaste tiden" MEN... vad är problemet? Man är ju inte omedveten om situationen, eller hur! Vill folk tro att jag är gravid, fine, gör det, det märks väl.. Så länge mina nära och kära vet hur det ligger till. Vill folk tro att jag mår dåligt eller tycka att jag är fet.. Ja men vad gör de då? I det stora hela är väl det väsentliga att jag mår bra med mig själv? Allt handlar om hur man vill ta saker och ting.. Mår man dåligt så tar man visserligen åt sig av det mesta, eller om man har dåligt självförtroende.. Men det är ju något man måste jobba på.. Jag har jobbat på det hela livet, och till slut så värderar jag mer vad som händer och sägs runt omkring mig, inte bakom min rygg..

Så ja.. nu fick jag skriva av mig det oxå..

Ne nu blir det en dusch och sen fika med Yohanna och Mallan. Sen prata Jörgen om att han ville bort till Daniel en sväng, men vi får väl se? Det märks!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fika var det ja......

Anonym sa...

haha... ja det var ju det =)