tisdag 1 december 2009

Oftare..

Den här veckan som har gått har varit helt underbar!
Jag trodde att veckan skulle gå fort och att jag inte skulle hinna med allt och att jag inte skulle hinna känna att jag varit ledig.
Men den har gått lagom fort, jag har hunnit med allt och jag har framförallt hunnit med att känna att jag varit ledig.
Önskar man kunde ha sånna här veckor oftare.
Och jag skulle nog klara av att va hemma en vecka till.
Men på sätt å vis ska det faktiskt bli skönt att börja jobba imorn igen.
Sen när man tänker på julen så känns det väl inte så inspirerande att jobba.
Men tänker man på de extra pengar man får så går det allt bra.
Kommer nog få en del.
Jobbar både kvällen innan julafton, julafton och juldagen.
Sen tror jag jag jobbar dan innan nyår och nyårsafton med.
Så det blir en del =) Och det gillar man ju när lönen kommer =)

Har hunnit med att göra riktigt advents/jul mysigt hemma och det gillas!
Dock gillar inte Jörgen det, men vilken tur att han inte behöver va här om han inte vill =P
Huvudsaken är att jag tycker det är fint och att jag trivs.
Det gör jag, i min lägenhet alla fall =)
Sen att omgivningen runt omkring håller på att få mig spy varje gång, det är en annan sak det!

Har redan klurat ut ett nyårslöfte.
Jo, jag vet att det inte brukar bli att man (jag) håller dom, men man kan ju alltid försöka alla fall!

Så, nästa år har jag tänkt att det ska bli ett "gå-ner-i-vikt-år"!
Jag SKA bli av med dessa kilon nu.
Jag ska få en kropp som jag är riktigt jävla nöjd med.
Så, ni som är mig nära. HJÄLP MIG!!!
Men, kom ihåg. Det gäller från och med nästa år =)
Hur har jag tänkt att det ska gå till då?
Hm... Jo!
  • Sluta äta godis o snacks
  • Röra mer på mig på olika sätt
  • Inte äta skräpmat (inte så ofta alla fall)
  • Försöka använda mina ben istället för bilen mer.

Detta är vad jag har tänkt alla fall. Sen är det bara hoppas!! På tal om att hoppas ja. Igår var sista ansökningsdagen för jobbet jag har sökt, på hemtjänsten i Rimforsa.

Hoppas hoppas hoppas jag får det!!!

Håll alla tummar och tår =)

Inga kommentarer: