tisdag 25 mars 2008

Blir aldrig som man tänkt sig!

Nej då. Får lägga ner det där med Jönköping. Tanken gjorde mig gladare ett tag, men när jag började insé vad det faktiskt skulle innebära att flytta dit, så var det inte lika kul längre. Ne, men härifrån ska ja alla fall.. Men de blir väl om ett halvår eller nåt.. Hallelulja!
Förbannad e ja me.. JÄVLA MODERATER!!! Ändra på saker till det sämre. Fan finns det nåt som är riktigt i den där jävla rainfelts huvud eller?????????? Hörde på radion förut att om föräldrarna tjänar 240000 om året så får dom inget barnbidrag, för då tjänar dom för bra! HALLÅ!!!! Var det så mycket bättre förr när det var "fattiga" och "rika". Jävla idioti för fan..
Och a-kassan.. är man inte 25 år så måste man ha jobbat heltid i 5 månader eller va fan de va.. och hur många under 25 år har gjort det i dagens läge???? För fan, öppna ögonen lite! Tror nästan ja ska bli politiker och styra upp det här skiten lite... skämt åsido.... men fan så trött man blir!! usch, fy och blä!!!!!

Ne nu blir det en tripp till rimmat igen. Jobbar varannan dag nu... Så de blir att ta med sig Mitzy och sova i rimmat denna veckan. Orkar inte sitta och åka fram och tillbaka.. Är ju inget roligt väglag om man säger så =( jävla snö!! Haha... nej då.. jag är inte så farligt pessimistisk... (hur de nu stavas) haha... bara liiiiite.....!!!
Nej, jag kanske ska ta fram min optimistiska sida och åka och jobba lite =)

Idag åker min älskade ängel tillbaka till Norway =(
Men hoppas på att hon återkommer snart igen. Och Kao älsklingen kommer troligen hem snart med. Kanske skulle komma och titta på Det om hon var hemma. Usch! It´s getting closer!

Nej men ha en underbar dag och glöm inte att göra en snöängel!! Det ska jag göra ikväll, med mina små troll =) =D

The End...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du! Jag kan inte låta bli att kommentera när jag läser något såhär oövertänkt. Du har så väligt många faktafel i detta inlägget och lägger väligt mycket hat på dessa faktafel dessutom. 1) Det är inte Reinfeldt eller M som kommit på idén med att ta bort barnbidraget, det är Centerpartiets Maude O, och det FÖRSLAGET gillas inte av övriga partier (bla Moderaterna)

2) Det är som jag skrev ett FÖRSLAG du presenterar det som fakta här

3)Det stavas Reinfeldt. Jag är inte ordnazist men jag tycker att om man ska ge sig in i en politisk debatt kan man anstränga sig att inte framstå som ett jävla Kex så att folk tar en seriöst.

Mitt råd till dig: Läs på innan du kastar skit :-D Menat i all välmening


Sedan en parentes Du skriver "är man inte 25 år så måste man ha jobbat heltid i 5 månader eller va fan de va.. och hur många under 25 år har gjort det i dagens läge???? " Sedan uppmanar du till att öppna ögonen, jag skulle vilja säga detsamma till dig!

De flesta har gått ut gymnasiet när de är 18, om man ens gjort det då gymnasiet inte är obligatoriskt. Men vi åutår från 18 eftersom läget är som sådant numera att man inte får jobb annars. OK 18 då, det innebär att man har fram till 25 7 hela år på sig. Under den tiden är det ju praktiskt taget omöjligt att inte ha jobbat fast någon gång eftersom företag har anställningsskyldigheter efter en viss tid. Jag tar nog inte i så jag spräcker mig själv om jag säger att man måste ha hamnat väldigt snett i livet om man under 7 års tid inte lyckats skrapa ihop 5 månader av fast anställning. OM man inte väljer att vidareutbilda sig förstås. Då är det 4 -5 år (vanlig lång utbildning) som går bort. Och tänk på detta: de flesta som har fyllt 25 har både hunnit skaffa sig en universitetsexamen OCH jobbat fast en tid.

Vad är det som gör i dagens samhälle enligt dig att man vid 25 årsålder har samma status som en 18åring vad gäller jobb. När menar du att man ska ha lyckats med något då? 30? 35?

/tom

Annicken sa...

Kul att man för en gång skull får nån slags respons på de man skriver =) å nej, jag vet att det jag skrev var oigenomtänkt eftersom jag egentligen inte är det minsta intresserad av politik. (kanske framgår av mitt inlägg egentligen) Men är man förbannad mm. så skriver man bara det man tycker/känner/tänker. inte ofta det jag skriver är speciellt igenomtänkt ;)

Haha.. mycket rättelser på en rätt liten text. haha.. men tackar, det var roligt att få lite kritik =)

*bugar och bockar*