tisdag 16 september 2008

Tackar!!!!!

Måste ju tacka Lindha för att du hjälpte mig med min fina header =)
Visst är den fin ;) Så tackar tackar!!!!


Har varit hos min blivande "måbra doktor" nu. Hon var jättego. Kändes jättebra att gå dit och få prata av mig lite.. Pratade lite om högstadiet (som inte var min bästa period här i livet) och jag kom på massa saker som jag har glömt bort. Tex mitt "bråk" med Erik Björklund. Då han sa att vi skulle få gå så vi hann med den tidiga bussen, men sen inte fick det. Då bidde jag arg och skulle gå, men han ställde sig för dörren och lät mig inte gå. Då kastade jag mina böcker på honom och han gick och pratade med Samuel (en annan konstig lärare som jag iofs tyckte om då) och sa att jag hade slagit honom i magen.. Men de hade ja ju inte alls de. Men när han gick så tog jag mig friheten att hoppa ut genom fönstret. Men inte hann jag med bussen för det inte. Nej då, så jag satt i korridoren i min ensamhet då Samuel kom och prata med mig och tyckte jag skulle be Erik om ursäkt.
En annan gång då vi hade data och jag satt och lyssnade på nån musik som var inlagd på datorn. När jag gick iväg en stund och sen kom tillbaka så var min dator avstängd. Och ja fatta inte varför? Men där står Samuel och frågar vad jag håller på med? Vaddå, svarar jag som inte hade en aning om vad jag hade gjort? Då säger han: Du sitter här på MIN lektion och lyssnar på NAZISTMUSIK!! Det här kommer jag anmäla till rektorn. UT från mitt klassrum, NU!! Jag satt alltså och lyssnade på Vikingabalk av Ultima Thule. Men inte fan visste jag vad det var då?? Så jag fattade ingenting och gick fundersamt därifrån. Sen blev det möte med rektorn och mamma å pappa... Ja herrejesus vilket rabalder.. Haha...
Pratade även om mina "attacker".. Och så fick jag fylla i massa med papper med frågor. Vad svårt det är egentligen.. Vissa av frågorna ville jag svara ja på för att jag kände si och så för ett tag sen eller några år sen. Men det handlade ju om NU.. och så är man tvungen att tänka efter.. hmm.. har jag känt så nu?? Ja några kniviga frågor var det alla fall..
Vi pratade även om min självmordstanke och mitt självmordsförsök jag hade för ett tag sen.. eller rätt länge sen.. Inget jag är stolt över och inget jag någonsin kommer att göra om!!!!!!!
Men det var riktigt skönt att få prata av sig med någon som inte känner mig.. Och som finns där för att lyssna på mig. Och som är proffisionell. Något jag rekomenderar till alla som mår dåligt faktiskt! Det är en sån känsla att få prata av sig hos någon som inte är en kompis. För hur nära vänner man än är, så är det inte allt man kan eller vill prata om.



Jag är en person som gärna tar åt mig av andras problem. Det bara blir så, vare sig jag vill det eller inte. Kan inte rå för det. Men vissa saker mår jag fruktansvärt dåligt av. Så jag ska försöka att inte göra det mer. Jag finns där och jag lyssnar, men jag ska inte ta till mig problemet. För det är inte mitt problem. Jag har nog med mina egna. Problembägaren rinner över om jag ska ta till mig andras problem med. Så nu är det slut med det. Så nu rycker jag på axlarna så gott jag kan. Jag har nog med mig själv. Måste jobba på att få mig själv att må bättre och att bli starkare. Och det är inget lätt jobb. Så jag är samma gamla vanliga konstiga, lillgamla, spralliga Annicken. Och jag lyssnar mer än gärna och jag finns för er som behöver mig (ni vet) men jag kommer inte längre att ta till mig era problem. Och jag hoppas ni förstår och har överseende med detta!!


Inte nog med att jag får prata av mig så får jag även skriva av mig, för det är det jag har min blogg till. Även om inte Jocke förstår sig på det här med blogg.. haha..
Men jag har min blogg till att till viss del skriva av mig. Och är det folk som stör sig på det så är det ju bara att sluta läsa, eller hur!!
Sen är det som såhär va.. Undrar ni om något gällande mig, så fråga gärna mig. Inte Ezza! Undrar ni hur jag mår eller hur det gick för mig att dricka eller vem jag flirtade med... FRÅGA MIG!! Självklart så vet jag att man frågar andra om vissa saker. Men inte allt... För den som har dom rätta svaren är faktiskt jag och ingen annan. Och det här gäller ju inte bara mig utan alla... Och jag är inte guds ängel jag heller. Men jag försöker oxå bli bättre på det där.. Så har ni överseende med mig så har jag det med er med.. =)

Nu är jag klar!!
Kaffe och cigg väntar =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va skönt att höra att det gick bra hos "mår bra doktorn" och att du trivdes med henne. Annars kan det ju hända lätt att man inte gör det ibland, tyvärr.
Men lycka till iaf:)
Kram Yohanna

Anonym sa...

Tack gumman. Söt du är =)

Anonym sa...

Du behöver inte ens fråga om vi har överseende med att du inte tänker låta dig tyngas ner av våra problem... inte enligt mig iaf... du ska absolut inte bära några andras promleb äm dina egna... du är värd att bara må bra och börja känna livet sprudla i dig igen!!
Älskar dig världens bästa vän!!!
puss o kraaaaam