söndag 9 november 2008

Funderingar..

Ibland kan man känna att man beter sig väldigt barnsligt och omoget och har problem som en fjortonåring skulle kunna ha. Men gud så skönt det är att höra att även vuxna människor i 40-årsåldern har precis samma problem och precis samma tankar som en annan.

Christian har nu tagit ner mina gardinsaker i köket (gulle han), så nu är det precis tomt. Har ju dock kvar kaffebryggaren, men det är det sista som åker imorgon bitti =) Funkar ju inte utan kaffe!!!

En sak jag hörde på radion förut som jag fastnade lite för var en diskussion om alla dessa inredningsprogram.. Herrejesus va mycket sånna det är. Och dom är ju typ samtidigt med. Det är äntligen hemma, simon & thomas, room service osv osv... Men varför måste de va så många?? Räcker det inte med 1-2 st?? Tycker vi har fått nog av dessa program nu. Nu kan dom komma på nåt nytt.. Har tyvärr inga förslag såhär på rak arm.. Men nåt vettigare måste det väl finnas?? Börja visa repris av rederiet eller tre kronor som var så poppis?? Varför inte? Hellre det än att människor gör om hos nån med kuddar till tusen och miljontals ljus som ska tändas upp innan familjen kommer hem och blablabla... NOG!!

Sen hade jag även en tanke på olyckor. Hur går det till om jag skulle köra på ett djur eller krocka eller nåt med bilen när jag jobbar?? Går det på min egen försäkring eller är det kommunen som får stå för det?? Vare sig det gäller min egen bil eller kommunens bil?? Och ska jag nämna till polisen att det är en kommunbil eller sköter min chef det eller hur går det till?? Jag har inte en aning? Ska ta upp det på p-mötet på onsdag. Hoppas chefen är med då?? Men jag tror hon skulle vara det.
Och vi som jobbar inom vården, är det inte en självklarhet att vi måste ha en relativt ny FASS (en tjock tjock bok om alla mediciner, vad de är till för osv). Inte en som är från 1995. Det tycker jag är dåligt. Ska väl inte vara jag som är vikarie som upptäcker och reagerar på en sån sak. Det borde väl vara någon annan som gjort det innan eller?? Aja, ytterligare en sak att ta upp på onsdag.

Lovar att jag ska lägga ut bilder på hur köket blir med =)
Det är bra med blogg faktiskt. Jag behöver inte uppdatera min syster om nåt, för hon vet redan allt genom att läsa min blogg =) Hej hej Aije =P
Du kanske borde börja blogga du med, då behöver vi ju inte säga nåt när vi träffas. Då kan vi bara sitta och dricka kaffe och diskutera det vi har läst på varandras bloggar.. haha!! De vore nåt de =)

Nu ska jag sätta mig i soffan med min bok som jag tänkte läsa ut idag. Sen blir det att zappa lite på tv:n och sen sängen. Får ju hit mina hantverkare imorn, så då måste man vara uppe med tuppen (nästan alla fall).

Ha en bra söndagskväll!!

Inga kommentarer: