lördag 4 april 2009

Mycket..

..har hänt sista veckan känns det som.


Mamma och jag var ute på promenad,
fikade hos Lindha och fick en ny bästa vän, nämligen Pluttas =)
Hälsade på min nya kompis på schedevi,
städat altanen och fixat lite i trädgården, (syns lite skillnad på plankorna) (Johanna i hårt arbete)
blivit omplacerad..
Vart i stan med Mallan och Ezza,
träffat Evelina..
Jaa.. massa!!!


Jo, jag har blivit omplacerad pga att timmarna i hemtjänsten har sjunkit drastiskt.
Men jag visste att jag inte skulle få va kvar hela vik-tiden.
Men det som är bra är att jag har ett schema att gå på.
Så nu ska Nicken börja jobba natt. Ska hoppa omkring lite.
Under en viss tid ska jag va på bergdala, sen ska ja på ett LSS-besök, sen ska jag vara på nattpatrullen och ett LSS-besök till.
Så det är vad jag ska styra med nätterna långa.
Det kan nog bli bra det där.
Men klart att det är lite pirrigt.
Men jag ser det som en erfarenhet och så får ja ju in en fot på 3 ställen till.



Det kan nog va bra nu när jag kommit på att jag har blivit LASAD.
Vilket innebär att jag ska ha en tillsvidareanställning =)
Inte nog med allt detta så får jag troligen fortsätta att gå på månadslön eftersom dom bröt mitt tidigare vik och gav mig ett "sämre".
Så nu händer det grejer alltså.
Känns så underbart bra =)
Hoppas dom kan erbjuda mig en bra tjänst nu med.
Sen är nog mitt liv som jag vill ha det (för tillfället) =D



Igår tog jag, Johanna och MP tag i att städa altanen och rensa landen och kratta löv (som Niklas skulle gjort i höstas *morr*)
Det är långt ifrån klart, men lite bättre är det allt =)
Känns skönt nu när vi ska grilla i em.
Så kvällen kommer tillbringas med underbart goda vänners sällskap, underbar pojkvän, supergod mat och lite öl till det.
Och massa massa sol, så dagen kan inte bli bättre =D




Energiska Jörgen tyckte att jag skulle vakna 7.40 idag..
Och det var ju inte lätt att somna om när man såg att det var strålande solsken ute..
Sen blev det frukost på sängen, tro det eller ej, men det var inte jag som ordnade det ;-)
Gulle han <3



Nej nu bär det av in i en dusch för att sen ta med sig en kopp kaffe ut och sola lite =)






Trevlig helg!!

Inga kommentarer: