fredag 8 augusti 2008

Glappkäft #%&/%%"¤#

Vart på bio med Thor, Jocke och Petra.. de va trevligt.. Såg nya batmanfilmen.. den va sådär.. men lite roliga inslag var det allt =)

Ibland önskar man att man kan hålla igen sin stora käft.. för det kan slå tillbaka mot en.. för det mesta är jag glad och stolt över att jag är så pass ärlig och kan säga det mesta.. visserligen är jag inte så duktig på att lägga fram olika saker på ett smidigt sätt jämt.. men det är nåt jag jobbar på..
Men ibland så blir jag så sur på mig själv att jag inte kan hålla käften..
Många tycker det är jobbigt att prata och säga vad dom tycker och tänker..
Men jag är tvärtom.. jag tycker det är skiiiitjobbigt att hålla saker inom mig istället.. gör jag det så är det som att varje gång detta (vad det nu är jag håller inom mig) bara vill ut.. det är som en födsel.. barnet som är där inne ska bara ut till varje pris.. (lite överdrift) men jag kan lova att det inte alltid är det lättaste att hålla emot.. och när man inte kan göra det så kan det hända olyckliga saker.. ofta när jag har gjort det så har jag gjort mig osams med någon.. eftersom det (tyvärr) ofta är kritik eller irritationsmoment jag berättar.. och det är inte alla som kan ta kritik, och framförallt inte av mig om jag inte lägger fram det rätt.. många har sagt att dom är avundssjuka på min ärlighet.. men jag kan vara avundssjuk på deras tystnad istället...

"önskar att jag kunde knipa igen vissa gånger"

Kvällarna är konstiga.. det är alltid då man funderar som mest på allt och inget..
Varför är det så egentligen?
För att man är trött och slappnar av så att tankarna kan ta sig in??
Konstigt e de alla fall..

"Jag fäller en tår för alla som jag tycker om, som har lidit pga mig och min glappa käft! Förlåt!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken fin header du har :o) om du vill kan du skicka över några bilder du gillar till mig över msn så kan jag knåpa ihop något när det är dags att byta :) kram

Anonym sa...

hihi.. tack tack.. underbara highteck thereze (theza) hjälpte mig.. bidde helt okej faktiskt =)