tisdag 21 oktober 2008

Dikt till en eller flera av mina vänner!!

En vän kan bejaka
och skärpa alla sinnen.
Hon delar gärna tankar
drömmar och minnen.
Hon lyssnar och besvarar
och vågar alltid fråga.
Och när du är rädd
kan hon få dig att våga.
Hon står vid din sida
när livet är hårt.
Och hon får dig att skratta
åt det som varit svårt.
En vän bryr sig om dig
för hon har dig kär.
Och hon älskar att se dig
precis som du är.
**************************************
Jag sådde några blommor
en för varje vän.
Jag tror att de var fyra
och särskilt minns jag en.
Det blev sen höst och vinter
och blommorna de dog.
men på våren kom de åter
men bara tre stod kvar och log.
Så kom det stora regnet
med moln så stora och grå.
och nästa dag jag fann dem
så var de bara två.
Och sen så kom då solen
med allt det ljus den har
Och plötsligt står där ensam
en liten blomma kvar.
Du härdades i solen
du drunknade i regn
Men ett är ändå säkert
DU ÄR EN RIKTIG VÄN!!!
***********************************
Du är samtliga färger på livets pallet
Och när något känns fel kan du vända det rätt.
Du kan sången och texten i all min musik
Och för mig är du helt speciell och unik.
Ja du har blivit min vän och jag vet var du står
Det är du som finns kvar när de andra går.
Jag önskar dig enbart lycka i livet
Men ber dig att inte ta allting för givet.
Men en sak är säker, det lovar jag dig
Att alltid ska du vara viktig för mig.
****************************************
Du är så snäll och rar
Du är den bästa vän jag har
Min bästa vän kommer du förbli
För ingen har så kul som vi
Vi hittar alltid på en massa trams
Och om vi bråkar blir vi alltid sams
Du är den bästa vän jag har
********************************************
När livet kändes som mörkast,
då ingen tycktes förstå,
när jag ej ville leva mer,
bara lämna allting och gå.
Då fanns du där för mig,
sträckte ut en hjälpande hand,
tröstade mig när jag grät,
lät mig gråta ut i din famn.
Jag tror ej att du förstår,
hur mycket du betytt för mig,
jag skulle ej leva idag,
om det inte vore för dig.
Du väckte min själ till liv,
den hade varit död i många år,
du fick mig att skratta igen,
jag hoppas att denna lycka består.
Du gav mig hopp på nytt,
du satte mitt hjärta i brand,
tillsammans ska vi vandra,
genom livet hand i hand.
*******************************************
Vissa är till er alla och vissa är till speciella personer som jag tror känner vilken.
Utan er vore jag inget.
Utan er vore jag inte där jag är idag.
Utan er hade jag aldrig klarat det här.
Utan er hade jag inte mått som jag mår idag!!
KÄRLEK TILL ER ALLA!!!!!!!!
Gulle er!!
=)

Inga kommentarer: