fredag 10 oktober 2008

Feta svenskar???

Börjar svenska folket bli för feta eller vad är det fråga om??
Tycker varenda jävel har blivit fixerade på sin vikt. Och det spelar ingen roll, vissa är smala och vissa behöver väl gå ner ett kilo eller mer.. Men varför denna hysteri?? Förstår inte?
Och ja, eftersom jag är den stora varianten av kronprinsessan viktoria så är jag väl medveten om hur jag ser ut. Men jag har alltid varit en sån person som tycker att man ska vara nöjd med sig själv och sin kropp för man har ingen annan att skylla än sig själv om man är stor. Så det är upp till var och en om man vill gå ner i vikt.. Men herrejösses...
Det värsta jag vet är när folk sitter och pratar om det.. typ.. "ååhh, ja är så tjock, jag måste verkligen gå ner i vikt." eller "jag måste verkligen börja träna så jag får bort det här jävla fettet så jag blir smal."
Men okej, fine, du kanske måste gå ner i vikt. Men sitt inte och prata om det som om det vore nån annans fel eller som om nån annan skulle kunna hjälpa dig, för det är du som gjort så mot dig själv och det är bara du som kan göra något åt det. Sitt och säg det till dig själv framför spegeln istället. Då klagar du ju alla fall till rätt person!
Nu menar inte jag att man absolut inte ska prata om sin vikt, självklart kan man göra det.
Men inte hela tiden.. inte varenda dag.. inte varenda gång man träffar någon.. inte varenda vecka.. ja ni fattar...
Och för att kritisera mig själv då..
Ja jag är överviktig, ja jag behöver att gå ner i vikt, ja jag pratar om det ibland, men ne ja gör faktiskt inte så mycket åt det!!!
MEN... nu är det så att denna jävla hysteri om att gå ner i vikt och fettma hit å dit har smittat av sig även på mig.. tro det eller ej.. men på mig!!!
Så jag ska med börja träna. Men hemma. Jag ska börja äta bättre (har redan börjat lite smått) och jag ska göra nåt åt det.. men ICKE att jag gör en stor grej av det och går det gymmet och dricker bantningsmedel och dittan å dattan.. nej det är inte en pik emot någon. Vet att detta med vikt är en känslig grej för många, och vissa suger åt sig all negativ kritik som svampar. Men detta inlägg är inte riktat emot någon. Ville bara klargöra det!!

Vart kommer denna hysteri ifrån?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ok.. Tack för tipset.. Men jag har inte börjat kollat runt ännu... Men det är nog dags att inse att man måste göra något med sitt liv, för att komma någon vart.. Hoppas att det går bra med jobbet ihelgen... kram

Anonym sa...

Jag tror inte att det är ett problem som uppkommit i detta nu. snarare något som många disskuterat i alla tider. Världen är utseendesfixerad. Att gå ner i vikt behöver ju inte handla om att sträva efter en vackrare spegelbild. det kan lika väl handla om sitt eget välmående då vissa kanske lider av de extra kilona man lagt på sig, för att man blir tvungen att köpa nya kläder etc. eller som i mitt fall, jag tycker personligen att jag blivit tyngre vilket jag kan känna när jag anstränger mig osv. (det kan ju lika gärna vara psykiskt) men värsta av allt, tycker jag är när alla är å mig och frågar om jag är gravid...