måndag 12 januari 2009

Sås och potatis

Det var tänkt att jag skulle åka till stan idag och Yohanna kanske skulle följa med. Men så bidde inte fallet. Hon var tvungen att ha hunden och jag kände inte riktigt för det heller. Undrar när ja ska komma in till denna jävla stad och byta ut min fruktansvärt irriterande telefon?? Hmm.. Men å andra sidan så brukar ju nya telefoner inte fungera så länge innan man måste lämna in dom igen..

Satt i Lördags och hade tv:n på i bakrunden.. Tittade till en sväng och fick då se en mening som berörde mig väldigt mycket. Det handlade alla fall om en kraftig tjej som ställde upp i en skönhetstävling. Hon skulle förklara vad skönhet betydde för henne. "Måste man vara blond för att vara en skönhet? Måste man vara smal för att vara en skönhet? Nej, skönheten sitter på insidan. Självförtroende är skönhet för mig!" Tyckte det var så himla fint och bra sagt! Det är verkligen så. Har man inget självförtroende så blir man inte vacker. Men har man det, hur man än ser ut, så blir man en skönhet! Utstrålning är nåt vackert, nåt fint. Nåt som alla borde ha. Vissa kan det visserligen stiga åt huvudet så det blir lite för mycket.. Men å andra sidan, är det då självförtroende eller är det ett ständigt jagande efter bekräftelse? Det kan man fundera på.

Nu blir det att sätta på lite kaffe. Yohanna skulle komma förbi.. Sen vet man aldrig vad som händer?





Låt dig inte glömmas bort!
Låt dig inte fastna i nätet!
Låt dig vara du!
Låt ingen annan komma emellan!
Låt dig inte glömma bort mig!
Låt mig inte känna mig bortglömd!
Låt oss alltid vara vi!
Låt oss alltid älska!

Inga kommentarer: