tisdag 25 augusti 2009

Bäst =)

Eftersom ingen har varken ork, lust eller intresse att lyssna på mitt tjat om jobbet hela tiden, så får jag skriva det här istället.
Inte för att det är roligare att läsa det, men det är ju å andra sidan valfritt!

Jo, det var ju första dagen på egen hand igår.
Och jag måste säga att det gick bra.
Eller ja.. Jag kände att det gick bra alla fall.
Och de andra sa att det hade varit lugnt och att dom inte hade stressat, så det måste ju vara bra =) Men jag förstår inte riktigt hur dom tänker?
Dom visste att det var min första dag själv.
Är det inte då det bästa att jag får gå med på dubbelbemanningarna istället för att dom springer iväg och lämnar mig själv?
Nu är ju jag så jävla bra (ne, jag är nog bäst) så jag gjorde det jag kom ihåg skulle göras och frågade när jag såg dom komma förbispringandes =)
Nje.. Känner att det behöver ske en del förändringar där alltså.
Tex daganteckningarna. Istället för att alla som börjar på J i efternamnet ligger under J (vilket kan va ett par st) så kan man beställa ett register där man kan skriva namnen.
Jag håller ju inte reda på vad de boende heter i efternamn.
Alla fall inte i början.
Vilket innebär att jag måste bläddra igenom varenda en och det är dessutom väldigt lätt att missa någon.
Sen när man kommer på morgonen tex så står alla inne på det lilla lilla kontoret och undrar vem som ska ta vilket håll?
Varför inte göra upp det på schemat?
Tex att röd går åt det hållet och grön åt det hållet och blå tar de man klarar själv plus fixar frukosten???
Det tycker jag är bättre.
Men det är jag det.
Sen schemat är ju åt helvete. Alla fall mitt...
Ja det finns mycket att göra där.
Men vi får väl se hur villiga dom är att ändra på systemet??
Hmm.. med tanke på att det inte bara är purfärska människor som jobbar där ;oP

Nog om jobbet för idag...

En annan fundering jag har haft..
Det är hur en människa kan somna inom tre minuter så fort man lägger huvudet på kudden och blundar??
Medans andra kan få ligga både 10-20-30 minuter, om inte mer...
Ja det är Jörgen jag pratar om =)
Fattar inte hur det kan va så.. jämt!!!
Och det spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är nästan, eller vart?
I soffan, i sängen, you name it!!
Förstår inte.. ???

Ne nu ska jag ta mitt ego och sätta mig och dricka mitt underbart goda kaffe i min underbart (hemska) trädgård!!


/Nicken\

3 kommentarer:

Anonym sa...

Typiskt karlar att klara av de där, mats somnar på tio min utan problem medans man själv kan ligga i två timmar=)

Annicken sa...

Du har nog rätt Johanna. För det finns inte nån tjej jag känner som kan det. Men jag förstår inte hur det är möjligt? Arbetar mer? Arbetar hårdare/tyngre? Ne.. ja vet inte? Men konstigt är det alla fall..

Anna sa...

Jag kan! Somnar omgående, dag som natt. Kan somna stående om det skulle behövas!