onsdag 9 september 2009

H1N1

Även kallat svininfluensan.
Kan inte sluta fundera på detta idag då vi på personalmötet fick information om att vi har möjlighet att vaccinera oss mot det den 14:e.
Men jag är skeptisk mot det.
För det första är jag grymt spruträdd och den rädslan styr självklart oxå en del.
Men sen är det ju så att jag inte bara har mig själv att tänka på.
Jag jobbar med äldre, har syskonbarn och Kevin omkring mig ibland.
Det är dessa som ligger mest i riskzonen.
Men sen är det ju så att jag sökte lite på google om det nu och fann detta...


*Det vaccin mot den så kallade svininfluensan som nu framställs,
kommer inte att vara färdigtestat i slutet av september,
när massvaccineringen är planerad att börja.*


Känner mig inte mer pepp när jag läser detta.
Vem vet om det är färdigtestat om en månad, om två?
De kommer säkerligen upptäcka biverkningar osv osv som dom inte visste.
Hörde om nån som blivit förlamad av vaccinet.
Vet inte hur mycket som är sant iofs.
Men nje. Jag är mycket skeptisk.
Men jag vet inte hur jag ska göra?
Vill inte egentligen, men jag kanske bör??!!?


Hmm..


Vara, eller icke vara? Det är frågan?

Inga kommentarer: