torsdag 15 oktober 2009

Torsdag

Vaknade 8.30 och satte på lite kaffe och tittade till på teperaturmätaren som visade på +2,5.
"Fy fan va kallt" tänkte jag.
Men jag tog på mig lite kläder och min gosiga morgonrock och gick ut och tog min morgoncigg. Men det lustiga är att jag tyckte det var kallare igår.
Det var inte så kallt.
Och det är inte första gången.
Det är ofta att jag tyckt det varit kallare när det varit typ +5 än när det varit +0.
Varför är det så?
Är det för att det blåser mer ena dagen?
Visst har blåsten påverkan.
Men ändå..
Tycker detta är lustigt!
Jaja... Idag då..
Har jag tänkt mig en storstädning.
Välbehövligt kan ja lova!!!
Man "vardagsstädar" ju.
Dammsuger och torkar golv.
Men idag tänkte jag putsa fönster, dra ut sofforna, damma ordentligt, torka av ytorna i köket inklusive skåpsluckor... ja.. ni förstår!!!
Sen blir det nog att göra lasagne till middag =)
Har haft en tanke som inte vill försvinna ett bra tag nu.
Jag hade en fruktansvärd depression för drygt 2-3 år sen.
Jag hade 2 vänner här i Åtvid som jag tydde mig väldigt mycket till.
Den ena gick jag och pratade med vilket alltid slutade med att jag satt och grät.
Den andra ställde upp som fasiken och ringde, lyssnade, kom med råd, blev förbannad på mig. Men sen helst plötsligt slutade första vännen att ringa, svarade inte när jag ringde..
Sen har vi inte hörts av.
Vilket jag tycker är hemskt tråkigt!!
Tänker ofta på det!
Den andra vännen var kvar ett tag till, men sen försvann även hon.
Dessa två vänner trodde jag att jag skulle ha kvar i mitt liv åtminstonde så länge jag bodde kvar i Åtvid.
Men icke!!
Saknar dom nåt fruktansvärt mycket.
Och jag funderar på hur våran vänskap hade sett ut om vi fortfarande varit vänner?
Vad hade vi gjort?
Vad hade vi pratat om?
Hur ser deras liv ut?
Var det despressionen som gjorde att dom tog avstånd från mig?
Blev det för mycket för dom?
Vad hände?
Dessa frågor kommer jag nog aldrig få svar på.
Men ändå cirkulerar dom i huvudet....
Ne.. Nu ska jag ta min kaffekopp och gå ut och ta mig en cigg innan jag sätter igång.
Ha en bra dag!
/Nicken\

Inga kommentarer: