fredag 27 november 2009

Tjalalalalalalalalala....

Har nu länge funderat på saker som jag fick höra mycket när jag var yngre.
"Det kommer du förstå när du blir äldre"
"Det löser sig med tiden"
"Du är för ung för att förstå det nu"
Tex: Jag ville åka till Linköping, men det fick jag inte.
Men min bästa kompis Lindha fick det.
Tyckte det var sååå fruktansvärt orättvist.
Jag var så förbannad och ledsen.
Både för att jag inte fick åka, men delvis för att jag framstod som världens tönt som inte fick göra nånting för sina stränga föräldrar.
Men idag, idag förstår jag hur de tänkte.
Likadant när jag flyttade hit, till Åtvidaberg.
Jag var 16 år gammal, flyttar hemifrån och allt är nytt.
Människor, samhälle, intryck, you name it!
Allt var nytt för mig!
Jag ville vara kvar en helg, givetvis var det för att gå på fest.
Men se de fick jag inte, jag skulle promt komma hem varenda helg.
Så var det bara!
Jag tyckte då "att de var då fan! Här har man flyttat hemifrån men får inte vara hemma i sitt eget hem (rum som det var då eftersom jag bodde på elevhem).
Idag förstår jag fullt ut!
De sa även att jag skulle se på saker annorlunda när jag blev äldre.
Vilket i mina öron lät så fel.
Jag tänkte nog då...
"Va fan pratar dom om? Tänker jag så nu så kommer jag väl alltid tänka så!"
Men icke!
Det är inte så.
Man utvecklas och mognar mer än vad man kan tro.
Jag kan se tillbaka idag och tänka, shit vilken idiot jag var som 16-åring som tänkte så och som gjorde så.
Men i det nuet jag levde i så var det ju bra.
Det är så farcinerande när man tänker på det.
Hur mycket man har mognat och utvecklats.
När man hela tiden trott (och tror nog fortfarande) att jag kommer alltid vara såhär.
Mitt liv kommer alltid va såhär!
Men det är inte så!
Jag är så glad att jag inte är 16 år idag och tänker som jag gjorde då.
Men vissa tänker precis som jag gjorde då.
Det är lite skrämmande egentligen.
Nu är det omvända roller.
Kommer någon och säger något så är det jag som står där och domderar och säger "du kommer förstå när du blir äldre"
Haha, det var det sista jag trodde skulle hända!
Men så är det. Man åldras, man mognar och man växer.
Det är livet!!!!

Inga kommentarer: