fredag 21 mars 2008

!!??!!??





Ja ännu en dag har gått och jobbat har man gjort =)


Fick jobba till 16 istället för 15 och det är ju inte fel när det är storhelg och så.. =D


Hade en jävulsmorgon kan ja lova.. orkar inte dra hela historien, men kort och gott. Vi skulle duscha en farbror i duschstol.. satt jättebra till en början men sen börja han glida och vi upptäcker att "stolsdynan" på duschstolen hade kasat frammåt.. så stackarn låg ju typ ner och kan inte ta sig upp, och vi kan inget göra utan liften.. ujujuj... ja kan lova att de bidde lite jobbigt där ett tag. Men skickliga som vi är så löste vi ju de *tack gode gud* Men jobbigt var det, hjärtat bankade som aldrig förr tror jag.. ojoj!!




Sen bidde de att ta sig en tripp till Kisa och hälsa på där och bli bjuden på kaffe och påskbakelse som Ina och Aije hade gjort. *mumma* lekte "hitta ägg" med Ina. Sötnosen har ju lite svårt med de där att va tyst, så hon sa ju typ hela tiden vart hon hade gömt dom.. *haha* Tittade på Lets Dance. Hadar tyckte verkligen inte om Karl-Petter, han tyckte att Tobbe och Tina skulle vinna. Och det skulle dom minsann göra, de kunde han lova =) gulleplutten =)

sen hade ja ett såntdär "allvarsnack" med syster som de kan bli ibland.. mm.. ska nog ta tag i lite andra saker i mitt liv med..


En fråga som någon kanske kan svara på? Om man har "hängt upp" sitt liv på andra hela livet och vill ta sig ur det. Hur gör man? Hur vågar man göra saker själv? Hur vågar man lita på sig själv och skita i andra? Hur finner man svaren utan att förlita sig på andra hela tiden? Hur gör man när man inte riktigt vill bli av med tryggheten fast ändå vill det? Vet någon så snälla svara?!?!?!




Ne nu orkar jag nog inte filiosofera mer idag så de blir nog att vila mina "få celler" jag har.




*Piff, puff & poff*

1 kommentar:

Tezz sa...

Ja du hjärtat lilla... du ställer väldigt svåra frågor tycker jag..

D e ju svårt för någon annan att berätta hur just du ska göra, för alla e vi ju olika, men jag tror tyvärr att d kort och gott, när det gäller att ta sig ur
"upphängdheten", bara är att ta sig i kragen, bestämma sig och sedan skita i om de känns fel och man vill springa tillbaka.
Bestämma sig och sen vägra ge sig.. ge sig faan på att man ska klara d.. att denna gång SKA jag lyckas.(Punkt!!!)

Ja vet... lättare sagt än gjort, men jag tror tyvärr inte att d finns så många genvägar här, d e bara att ta tjuren vid hornen och bita ihop..

Att våga göra saker själv, lita på sig själv och skita i andra kan ta längre tid, då e d frågan om självförtroende och självkänsla.

Intala dig själv varje dag (gärna varje gång du är själv framför en spegel) att du är fin, bra, klarar allt, värd att älskas och KOMMER ATT LYCKAS med allt vad du tar dig för!(Eller välj själv vad du känner att du skulle behöva höra för att må bättre och vilka områden du behöver peppas på)

Strunta i om du tycker att dom stämmer eller inte, säger du det högt för dej själv varje dag så kommer du att inse att det är sant tillslut.
Varför kan du inte se dig själv som vi andra ser dig? En stark, fin, underbar och omtänksam tjej som förtjänar bara det bästa?
Önskar du kunde förstå hur bra du är och att du klarar dig alldeles utmärkt på egen hand.

Och d där med tryggheten, att vilja äta kakan och ha den kvar, det är inte möjligt, du måste bestämma dig.. SÅHÄR ska jag göra, SÅHÄR ska mitt liv se ut, JAG bestämmer och formar min framtid, ingen annan.

Om du känner att förlita sig på andra ger dig en slags falsk trygghet som du inte vill vara beroende av måste du inse att det inte håller, inte är värt d och bestämma dig att nu är det nog! JAG KAN STÅ PÅ EGNA BEN OCH SKA BEVISA DET FÖR HELA VÄRLDEN!

Jag har använt orden "bestämma sig" väldigt många gånger nu men tyvärr så är det så, d handlar om att bestämma sig och sedan hålla fast vid det, även om det blir gupp i vägen och blåser snålt.
Så är det med allt i världen, vill du lyckas, bestäm dig och var envis som fan!

Jag vet att du kan lyckas gumman, jag hejjar på dej...ALLTID!

Yours truly, Thereze.