torsdag 20 mars 2008

Vad är det för fel..

..på vissa människor? Läste precis aftonbladet. Där det stod om Alexander, 12 år som får välja mellan att ha häng eller att äta i matsalen. Ja menar.. om det inte är sagt att det ska vara nån speciellt klädsel för skolelever, asså skoluniform, så ska dom väl inte heller klaga på deras klädsel. Asså de finns ju dom som inte har så mycket pengar och barnen får ärva kläder och dom är slitna och trasiga osv. Ska inte dom heller få äta i matsalen då eller? Häng är ju mode. Massa ungdomar har ju det. Tycker det är helt fel. Och att han får välja mellan en klädstil eller att äta är ju helt sjukt!! Man kan ju inte neka någon att ha en klädstil. Tycker inte jag alla fall. Sen kan man ju ha åsikter om hurvida det är snyggt eller inte.

Läste oxå om en medelålders kvinna vars cancer "åt sig ut" genom ansiktet, så hon va helt förstörd. Hon ville ha dödshjälp, var helt klar i huvudet (va ja fatta de som) men fick de inte. Det är ju oxå helt jävla sjukt. Ja menar, se ut som henne, leva som henne och jag kan bara tänka mig den smärtan stackarn måste haft. och inte kunna få den hjälp man faktiskt vill ha.

Nej, det är mycket man inte förstår sig på här i livet och hur människor tänker är nästan ännu värre att försöka förstå sig på. Jag säger som Annicka på jobbet. "Tänk om alla vore som mig, då vore de ju perfekt" Gäller väl kanske dock inte allt =P *hehe*

Ne nu blir det kaffe och prat med mammsen.

Over and out

Inga kommentarer: