torsdag 6 november 2008

Bambi......

Slutade jobbet kl 13.30.. åkte ner till mormor en sväng för att hjälpa mamma med lite småfix.. hon häll på att städa där.. sen så när jag satte mig i bilen och skulle åka hem så ringer mobilen. "Hej det är ****** från färgtema. Vi skulle tapetsera om ditt kök. Är du hemma inom dom närmaste 10 min?" "Ehh... nje det är jag ju inte då.. Jag åker från Rimforsa nu så jag är väl hemma om ca 40 min. Alltså ca 15.15." "Jaha, okej. Men kan vi komma och kolla lite hur det ser ut då kanske?" "ja visst, kom ni bara" Skaplig framförhållning.... INTE!! men men.. Så jag tankade bilen och gasade iväg hemmåt... ca 1 mil innan Åtvid så springer bambi ut precis framför min bil... Hann jag väja? NEJ.. hann jag bromsa?? NEJ... Körde jag på det?? JA!!!! =(
Stackars lilla dumma bambi å springa ut på vägen när det kommer bilar sådär.. Dumma dumma!! Och han dog ju inte direkt.. men som tur var så stannade bilen som körde bakom mig och hjälpte mig slå ihjäl det.. eller ja.. jag stod en bra bit ifrån med pappa i telen och tittade åt ett annat håll... usch så hemskt!! Sen ringde jag farbror polisen som var mycket trevlig och tog massa uppgifter om mig och om platsen och så.. Mycket check polis de där.. Fler sånna åt sverige!!

Så dom fick vänta 10 min på mig dom där färgtema.. Men de gick ju bra.. Jag fick ändra tapet alla fall.. valde ju en grå först, men nu ändrade jag till beeecht (vet ej hur det stavas) Så de blir nog kanoners. Så köket börjar dom med på måndag eller tisdag.. Gött!! så nu är det bara att vänta på toanissarna då.. hoppas dom kommer snart med. Vill väl inte ha sånna springades här hur länge som helst.. eller ja... de beror la iofs på hur dom ser ut ;)

Men jag har alla fall tömt köket nu (förutom kaffebryggaren, den måste jag ha kvar tills dom kommer =)
Så köksbord och allt står inne i mitt v-rum nu.. det ser skitfint ut.. riktigt exlusivt faktiskt *haha* Men som tur är behöver jag ju inte se de speciellt mycket. Sover i Rimforsa hos mamma i helgen.

Nu blir det nog att käka nåt..

Ha de fint!!

Inga kommentarer: