onsdag 5 november 2008

Onsdag















Detta blev en dag som inte blev som jag tänkt mig.
Vaknade 08.45, gick upp en sväng men tänkte att "fan, ja har vart så trött dom här 2 dagarna så jag går och lägger mig en stund till. Men jag behöver ju inte ställa klockan för ja lär ju inte sova så länge till." Men jo då.. klockan 11.3o vaknade jag.. Så de va bara att klä på sig och traska bort till Uffe å Mia. Drack kaffe och pratade och Mia och jag kom på att vi är väldigt lika, både nu och förr. Det var en väldigt speciell känsla. Ja menar. Sitta där med någon som är ca 20 år äldre än mig, men ändå kunna vara så pass lika. Känns så bra att jag hitta dom, och dom känner lika dant. Dom säger typ hela tiden hur glada dom är för att jag kom till just dom i lördags. Det var meningen på nåt sätt. Och det tror jag med. Dom är som mina vuxna, välbildade människor som ska finnas där för att bereda min väg i livet =)

Nu har jag käkat lite och sitter och dricker kaffe. Ska straxt åka och jobba. Imorn jobbar jag bara 8-13 om det inte sker nåt? Sen börjar ja inte förns 16 på fredag igen, gött som fan =) Men sen jobbar ja ju hela helgen =( men sen e ja ledig mån-tis igen =)
Sen såg jag nu att efter denna helg är jag ledig 2 helger i rad =) Guuu så skönt!

Jag har tänkt på en sak... Livet.. Har alla en utstakad väg? eller asså.. de flesta tror att dom har det. "mitt liv ska nog bli *******" Eller "mitt liv är redan förutspått" tex... men nej.. så är det inte!! Man skapar ju sitt eget liv, man gör sina egna val. Jag har valt att bo i Åtvidaberg. Jag har valt att ha dom vänner jag har. Jag har valt att jobba i Rimforsa. Jag har valt att ha vissa av dom problemen jag har. Men det enda jag inte har valt, är min familj. Men hela tiden, alla val man gör, gör den människa du är idag. Det blir inte värre än vad du gör det till. Självklart finns det saker man inte själv kan styra över.. Men hela tiden, vad man än gör eller vad man än säger så är det ett val man gör här i livet. Vissa val är svårare att göra än andra. Men det är ändå val som formar din framtid på ett eller annat sätt. Jag har inte själv riktigt sett det på det sättet förut. Och vad ska jag göra när jag nu har fått denna kunskap?? Ja, fortsätta leva, vara mig själv, leva livet till den mån jag kan. Men, jag kommer nog tänka till innan jag gör ett svårt val nästa gång. Kommer tänka till båda en och tio gånger!!

Så, nu var det sagt!
Nu ska jag plocka ihop lite shit eftersom ja sover hos mamma & pappa inatt.
Sen är det barre å åke =)

Ha de gott kära vänner!
Pösss

Inga kommentarer: