lördag 18 april 2009

Fredagen

Gårdagen tillbringades i Linköping.. Ställde klockan på 11..
Men inte kom jag upp då inte.. nej jag tittade till på klockan 11.50 och skulle hämta Daniel och Yohanna 12.30..
Då bidde det bråttom kan jag lova!!!
Sen bar det av in till stora staden.
Där åkte dom vidare och jag gick till Mimmi (moster) och käkade lite mat.
Där var även mor & far & mormor.
Sen for vi vidare för att hämta Jörgen.
Åkte sen in till stan och kollade runt.
Jag hittade en fin tunika =D
Lämnade även in min telefon som det var lite kajko med!
Sen satte vi oss på Storan´s uteservering och tog oss en öl.
Mycket trevligt!
Yohanna kom på att vi skulle åka till Rimforsa till hennes mamma och hämta sina öl som hon hade glömt där. Så fick det bli..
Stannade till på torget och käkade då Daniel var hungrig som ett djur.. =)
När vi står på toget så säger han "-Vart är Rimforsa by så att säga då?" *haha*
Vi står där precis nu Daniel! HAHAHAHAHA!!!!!
Vidare ut mot Valla by.. Där fick pojkarna sparka lite boll.. hehe.. så duktiga så =)
Hade hunnit komma en bit på vägen mot Åtvid då Daniel frågar
"- Vart bor dina föräldrar då Annicken?"
"-Men dom bor ju inne i Rimforsa."
"-Jaha, men varför sa du inget för. Då kunde vi väl åkt dit. Ska vi göra det?"
"-Kan vi väl"
Jörgen *gulp*
Sagt och gjort så vänder Daniel bilen och så for vi till Mammi och pappi..
Det var nervösa människor i bilen kan jag lova! Jörgen stackarn höll ju på att dö.. haha!!
Så det blev kaffe hos dom.
Så skulle vi åka hemmåt igen då.. För andra gången.. =)
Hinner inte komma långt innan vi blir stoppade..... Av polisen!!!!!
Dom hade körkorts och nykterhetskontroll.. Hopp..
Stannade bilen.. Daniel hoppar ut och blåser, det visar grönt *phu* Inte druckit nåt, men det är nervöst i alla fall =)
Polisen står och kollar på Daniel´s körkort
(han körde som tur var, annars hade det nog inte luktat så gott i bilen.. gjorde de kanske inte i alla fall nej..)
Daniel ler..
Då säger hon..
"-Vilken tur att du log för jag kände inte igen dig på frisyren" *haha*
Daniel hade visst hår på körkortet, vilket han har en aning mindre av nu.. *haha*
Kan lova att det blev ett asgarv i bilen.
Som höll i sig den kommande milen.. *haha*
Så himlans skoj! Kommer vi nog leva på länge tror jag =D
Det är ju oxå lite roligt att Daniel aldrig varit i Rimforsa förut, och det första som händer när han är där är att han blir stoppad och "förnedrad" av polisen!
Kunde ju inte va roligare!!!!

Händer alltid något.. Och alltid är det lika skoj =)

Ikväll blir det grill hos Steket.. sen får vi se vad som händer och fötter?!

Önskar er alla en trevlig helg. Det tänker jag ha =)

6 kommentarer:

danne sa...

Den där ordningsmakten har ngt emot mig den saken är klar....du glömmde visst nämna att vi träffade din katt...ja katt nummer 2 allatså...hahaha

Annicken sa...

Haha... ja du är rolig du Daniel..

Matte G-sson sa...

Rimforsa verkar vara ett litet ställe hehe!!

Annicken sa...

Det må vara litet. Men det är vackert och så gör dom ju världens godaste pizza!! =)

Anonym sa...

ok det låter nice att de har godaste pizzan :)

G-sson sa...

ok det låter nice att de har godaste pizzan :)