måndag 19 maj 2008

Att de ska va så svårt???

Förstår inte varför folk inte kan vara ärliga?
Varför inte bara säga som man tycker, tänker och känner?
Vill man inte träffas så säg det då.
Tycker man inte om nån så säg det då.
Ja menar.. Här har man gått omkring i ovisshet och fått försöka gissa sig fram till saker och ting. När man sen säger ifrån att man inte orkar längre osv osv.. DÅ får man en förklaring som man skulle kunnat få för länge sen.. WTF!!
Hade han sagt de från början så fine. Då hade jag ju vetat. Då hade jag inte gått och funderat.. Men nej nej.. Det är ju mycket bättre om nån annan lägger fram det åt en. Så är det verkligen så.. Att antingen så ljuger och manipulerar killar.. eller så är dom upptagna.. Dom bra verkar ha blivit utrotade.. Nåt fel är det ju..

Folk har problem med ärligheten, så är det. Å visst, en del kan jag förstå.. tex. om Greta inte tycker om Svea så går ju inte hon fram och säger det till henne helt appropå.. Men.. om Svea skulle komma fram och fråga... Vad skulle du göra?
A) Säga som det är. "Nej Svea, ja tycker faktiskt inte om dig." Och sen gå därifrån
B) "Ne, vaddå? Vad får dig att tro det?"
C) Gå undan med Svea och ge en förklaring till varför du inte tycker om henne.

Om Sven, som är en av dina bättre kompisar, kommer fram och frågar dig om du retar dig på nåt hos honom. Vad gör du?

A) "Nja, det kan jag väl inte påstå. Finns väl nåt då och då, men det är inget allvarligt."
B) "Jo, ibland så finns det en hel del." Ge en förklaring och ta smällen (bra eller dålig)
C) "Nej, absolut inte. Och är det nåt så ligger problemet hos mig. Så det är lugnt."

Nu tänker du kanske. "Men är du så jävla ärlig då Annicken"
Och, ja det är jag. Skulle du komma och fråga mig.. ja vad som.. så får du ett ärligt svar. Även om det inte är det svaret du vill höra.
Men nej, jag går inte fram till Svea och säger att ja inte tycker om henne. Men skulle hon fråga så skulle jag säga det.

Men om det ja skrev om förut. Asså, förhållanden, dejting... Skulle ja träffa nån, men känna att det inte riktigt funkar. Om problemet ligger hos mig eller killen, spelar ingen roll.. Då säger jag det så fort som möjligt, för att inte han ska bli "lessen" Men alla kan ju tydligen inte det. Förstår inte riktigt problemet? Är man konflikträdd, eller rädd att förlora helt.. Ne ja vet inte?

Försöker alltid tro gott om människor (dom flesta) men ja börjar ge upp de där..
Människor är onda varelser.

Ne nu är de bra.. NU går de bra =)

Nu e de bara 11 dagar kvar till Norge.. TJOHOOOO!!!

Ha de....

1 kommentar:

Tezz sa...

Du verförmodligen redan mina svar men här kommer dom: "svea problemet" C), självfallet. Om det inte va så att anledningen va uppenbar som typ snott pojkvännen, pratat skit om eller ngt sånt, då blir d väl A)

"Sven problemet" beror ju för d första på om d faktiskt e mycket som ja stör mig på eller om d bara e smågrejer... så A) eller B), förmodligen B) för om han frågar e d förmodligen så att han kankse har lite små luriga saker för sig=)