fredag 15 augusti 2008

Blandat

Har läst hos väldigt många om det här med gratisbio.se
Och för att stilla min nyfikenhet så var jag ju självklart tvungen att prova.. Kan väl säga att Jag inte är lika exalterad över detta som många andra är. Vissa menar på att man kan tjäna massor med poäng. Men för min egen del har jag inte fått ihop mer än 102 och för att få en biljett så ska man väl ha 400 om ja inte minns fel.
Men om någon känner för att hjälpa mig lite så får ni gärna bli medlem. Värvas ni av mig så får jag väl en poäng eller två (är inte jätte påläst om detta som ni kanske märker)Men det vore ju alltid trevligt. Kanske Du och jag kan gå på bio nångång framöver =) =)

Övrigt då... jaa.. är livrädd om kvällarna.. För det går runt en mycket lustig människa och kollar i fönster, ställer skor lite här och var, stulna cyklar i trädgårdar, underkläder lite här och var osv.. är riktigt obehagligt måste jag säga.. vet inte riktigt vad denna person är ute efter???
Annars jobbar jag.. ser ju äntligen ett slut på denna hemska sommar.. har bara 6 dagar kvar att jobba nu =) sen åker vi till Ullared =) Å sen har ju syrran å Jens fest den 30:e. Synd att inte Ewe kunde va med, det hade varit riktigt skoj. Men men.. de går.. syrran får väl hjälpa till lite mer..
Å sen är det ju dax för Nicken att flytta.. så det är vad jag har att se fram emot =)

Gumman, lider med dig så mycket.. förstår inte att en människa får ha sån otur som du har.. nämner ingenting för du vet om det alltför väl ändå!! Men jag vill att du ska veta att jag tänker på dig, mer än vad du kan förstå. Försöker komma på nåt, nånting för att tända det lilla ljuset i tunneln.. Men det är svårt, mycket svårt. Jag vet, det var inte länge sen jag var i den kolsvarta tunneln. Men hittar man bara en liten liten gnutta ljus så grabbar man tag i det och släpper det inte för allt i världen och sen är det inte långt kvar innan man är ute i solljuset igen... Ord är bara ord och det är svårt att ta det till sig, svårt att förstå. Men jag vet att du innest inne vet att det finns ett slut på det. Love you girl!!

Syrran då.. har det vart mycket skriverier om från mig, jag vet..
Men.. alla fall.. så ska dom ju som jag nämnde tidigare ha fest den 30:e, alltså om 2 veckor.. och dom har liiiiite att pyssla med innan kan jag lova. Alla prylar och grejer som inte är uppackade ska packas upp och in i skåp å garderober osv.. golvet nere i källaren ska läggas, det ska möbleras där nere, hela huset ska städas, mat ska lagas kycklingfile, potatissallader mm. det ska bakas 10 st kladdkakor, porslin ska lånas, osv osv osv osv osv... shit säger jag bara... hur ska dom hinna med allt?? Har fått en känsla av att mamma å pappa tycker att jag är "för mycket" hos dom. Men jag bor ju inte riktigt hos dom, eller jo på sätt å vis gör ja väl de så ja borde väl hjälpa dom oxå.. Men ja tycker att Aije å Jens behöver min hjälp mer. Eller.. är jag dum som hjälper min syster och hennes familj som själva har valt att sätta sig i den här situationen istället för att hjälpa mamma med mat, städning, handling osv (som hon egentligen tycker hon gör bäst själv) eller hjälpa pappa att måla staket, fixa med bilen som jag ändå inte kan hjälpa till så mycket med. hmm... nje, jag tror att jag gör rätt va??!!

Oj oj oj ... nu börjar jag nästan få skrivkramp =)



Gud vare med er och era nära och kära... =D

(Om han finns så hoppas jag det alla fall=) )

Inga kommentarer: