torsdag 28 maj 2009

Sjuk dag...

Gick av klockan 06.00 imorse. Åkte då hem till mamma för att hålla mig vaken. Åkte sen tillbaka till Kisa för att hälsa på hos tandläkaren. Skulle vara där 8.00. När klockan var 8.30 hade jag fortfarande inte kommit in. Måttligt glad var jag eftersom värken började komma tillbaka och trött som fan blir man när man sätter sig ner. Men 8.35 fick jag tillslut komma in. Han tittade på tanden, tog röntgenbild, slet och drog lite i tanden, "knackade" på några tänder och skrev sen ut ett recept på penicilin åt mig och gav mig en ny tid. Detta fick jag betala 300:- för. Sen skulle jag upp till jobbet en sväng för att lämna pengar till en. Ringer på, en öppnar (som jag känner igen, även hon mig) sa hej, hur e läget. Och får - jo rå.. Kommer in i lokalen, där sitter en kvinna till som jag inte vet om jag träffat? Men jag tog ett kuvert och satte mig och skrev och kände hela tiden blickarna mot mig. Otrevliga människor!!!! Jaja.. sen skulle vi ju då till apoteket. Men det öppnade inte förens 9.30 och klockan var 9.00. Kissnödig som en tok var jag efter att ha spännt mig så mycket hos tandläkaren. Inget var öppet!!! Efter några minuter säger mamma att hon tror att cafét är öppet. Så vi gick dit och hade tur, det var öppet. Tog en kaffe och en fralla för att få något i magen. Sen tillbaka till apoteket. Inväntar min tur, kommer fram och lämnar receptet, hon hämtar medicinen. Och kommer fram med kåvepenin. Vilket är penicilin, och jag tål inte vanligt penicilin. Vilket jag säger till apotekaren med och får - Nehe, men sa du inte det till tandläkaren då? Jag: Nej för det antog jag att det stog i journalen. Det är ju ingen annan som skrivit ut det åt mig.
Så då var dom ju tvungna att ringa till tandläkaren och så han fick ändra, men då hade tandläkarn så mycket att göra så dom hade stängt av telefon... AAHHH!!! Nu blev jag måttligt glad... Så dom säger att jag får vänta till 10 då tandläkaren öppnar telefonlinjen igen. -ne fan då skiter jag väl it istället, halvskriker jag bland alla kunder (pinsamt i efterhand).
Men det gjorde jag ju inte. Hade nog gjort det om inte mamma var med. Men vi gick ut och väntade en stund. Så efter mycket om och men så fick jag rätt medicin. Och jag som hade räknat med att vi skulle va hemma runt 9-9.30. Men vi kom inte hem förens 10.30.
Så det var bara att krypa ner i sängen och sova några timmar. Så tre timmar fick jag sova alla fall. Tack för det!!!

Så det blir ett besök till, mer pengar kostar det och penicilin får jag gå på igen.
Jag borde nog bli immun mot det snart, så mycket som jag ätit det i mina dar.

Blä...

Ikväll ska jag och sweet äta räkmackor. Hade tänkt dricka vin till med, men det sket sig juh!!
Mys ändå iofs <3

Hoppas eran dag varit bättre än min!!

Inga kommentarer: