måndag 4 maj 2009

Valborg och veckan som gått..

Veckan som gått har varit fullspäckad med arbete och valborgsfirande.
Valborg började med att de som ville träffades vid templet 14.00 för att njuta av den vackra naturen och det fina vädret. Tillbringade några timmar där för att sedan bege oss hem till mig för grillning och möta upp resten av folket som skulle komma.
Snabbt in i duschen och sen var det bara att tuta och köra =)
Det blev långbord med god mat och gott sällskap.
Tack till alla som gjorde denna dag/kväll!!!



(Har tyvärr bara bilder från templet. Daniel har fler bilder på sin blogg http://danne80.blogg.se/ )


Vidare sen på Fredagen så väntades premiär på smultronstället i Söderköping.
Käkade glass i fruktansvärd kyla!
Blev sen en tripp till Linköping för att avnjuta en god middag på Ming Palace!
En helt underbar dag faktiskt (trots kylan och min blandning av rött och rosa, men vad gör man inte för att få lite värme. Bild finns även där på Daniel´s blogg.)


Dagen avslutades även med att vi hörde en smäll ( ja jag trodde det var en smällare) sen såg vi blåljus, och då rann bägaren över för nyfikenheten. Så Malin, Pierre, Jörgen och jag satte oss i bilen och började åka. Då vi fick se ett jättemoln av svart rök. Ringer till Daniel för lägesrapport då han cyklade hem strax innan smällen. Då brann det vid eksågen. Så där stod vi och massssa andra och kollade på när husvagnar, "lada", gasoltuber och dylikt brann som bara den.. Aldrig förr har nog denna gata skådat så många människor! Tur alla fall att ingen människa kom till skada!!




Lördagen för min del innebar arbete. Inte alls roligt. Men ett måste för den som ska tjäna lite pengar! Blir dock inte gladare av att veta att jag har minst 2 helger till framför mig.. =(
Men det blir nog lite cash i kassan efter allt slit =) Då är det nästan värt det =)


Nu väntar sista natten för denna arbetsomgång! Sen väntar tre dagars ledighet. Men iofs ska jag på möte med chefen imorn och diskutera min anställning, så det blir ju jobb på sätt och vis. Och på onsdag har vi P-möte så då är det ju inte riktigt ledigt heller.. Ja.. fan.. det innebär att det blir en hel jäkla vecka innehållande massa jobb!!! Meeen.. Vad gör man inte för sitt arbete ;)


Nu väntar en kopp kaffe och en cigg innan avfärd! Tack och hej för denna gång och på återseende =)

Inga kommentarer: