tisdag 11 augusti 2009

Varning...

...för långt inlägg....

Har ju som bekant inte skrivit nåt på väldigt länge.... hinner ju inte.. känner inte fört...
Har ju inte ens engagerat mig att läsa.. Men men.. nu är det dax alla fall...

Har ju hunnit med en del..
Men jag börjar i ena änden, och slutar i den andra så får vi se vad det blir av det =)

Vi var ju iväg till Ullared & Göteborg jag, Jörgen, Stefan, Daniel, Yo och Emma.
Tyvärr så blev inte Ullared så dyrt som jag hade tänkt mig (tur det kanske).
Dom andra var inte lika inne på att shoppa som jag och med tanke på att inte alla gillade stället så skyndade jag på massa med.. Men blir det nån mer gång så SKA jag gå själv där inne, så kan ju dom andra göra va fan dom vill. Så de så!!!
Men det var himlans mysigt i stugorna då vi grillade korv, drack några öl och hade det allmänt trevligt. En del blev ju dyng (eller hur Daniel).

Sen var det bara att städa stugorna, plocka ihop våra grejer, in en sväng till på ge-kås och sedan dra vidare mot GBG.
Blev ett stopp i Åsa för en matbit och lite utskämdhet då vissa inte kan hålla igen *hrm* =)
Hade väl tänkt att vi skulle gå på liseberg på onsdagen där, men så blev inte fallet då vi kom fram väldigt sent och fick vänta nästan 1,5 timme på att checka in (dom hade visst haft datahaveri). Så det blev att duscha och styra lite.. Bör väl kanske tillägga att vi bodde på ett hotellrum, 6 personer, en toalett och ingen ventilation.. Behöver inte säga mer tror jag.. Jo.. kanske att Emma var med oxå.. =) Ja, det tog ju lite tid då.. Men vi satt och drack öl och väntade på varann och tillslut var vi alla färdiga för att ta oss in till Göteborg för att äta lite (mycket mat på denna resa) Så efter lite ringande efter taxi kom vi in alla fall. Men vi var ute i sista minut så de flesta ställen hade stängt köket. Men vi hittade ett då vi hade 20 min på oss att beställa =)
Såå himla god mat. Mums fillibubblan =)
Även denna kväll blev ju vissa lite mera rund under fötterna än andra (eller hur Daniel och Emma) haha =)

Ja sova skulle vi försöka oss på med ja.. 6 personer i ett litet rum utan ventilation.. Hmm.. Man kan väl säga som så att det var varmt!!!!!!!!!!! Plus att det inte gick att få kallt vatten heller.. Kul.. Men det gick ju det med. Vi överlevde alla fall =)

Så var det ju då dax för Liseberg =)
Så jag, Emma och Yo hade riktigt kul och hade några "näradödenupplevelser".
Jörgen, Stefan, jag, Yo och Emma åkte kollorado. Daniel, som är den största chicken jag har träffat, åkte ju inget så det antingen var för högt, gick för fort eller var för blött... Kul kille de där... =P

Killarna drog efter ett tag in till stan för shopping. Men vi stannade kvar för att uppleva några fler "näradödenupplevelser" =o)

Sen var det ju då denna lååånga resa hem. Stackars Daniel körde och vi andra sov =)
Blev ju då ett stopp för att äta på Max med, i Jönköping där det faktiskt finns TVÅ max för er som inte vet =P

Ja vad har mer hänt?

Älskade Theza har varit här.
Hon kom på fredagen när vi kom hem från GBG och stannade till måndagen =)
Vi hade trevligt som vanligt.
Käftarna gick och ja...
Mycket trevligt alla fall.
Kändes välbehövligt att träffa denna enormt fina kvinna!!

Mer då...

Vi har varit i Söderköping och ätit jättestor, jättesmarrig glass =)
Stånkat och stönat upp för det förbannade Ramunderberget.. *pust*
Men vilken utsikt det är.. Herrejösses!!
Såg även när dom slussade =)

Var en sväng på Skänninge marken med. Har aldrig varit där tidigare.
Var lite skillnad jämfört med vad en annan har varit på.
Rimforsa, Kisa och Ullrike marken...
Johanna lurade även med mig på snurrsnurr virvelvinden karusellen.. Skitkul första åkturen, men sen satte dom på en gång till.... då var det inte lika skoj. Då bidde det lite snurrigt kan man säga... %)

Druckit öl på Mokka med.. Där vi konstaterade att det var starköl i tapparna alla fall.. inget utspätt där inte... =)

Varit på Hot Shot´s med.. De va skojsigt =)

Orkar inte mer nu...
Lägger upp lite bilder senare sen från alla tillfällen..

Ha de till nästa gång =)


/Nicken\

3 kommentarer:

danne sa...

Äntligen lite update...och så heter det Ulrika Marken och Göteborg förkortas GBG. Så det så! :-)

Nicken sa...

ja visst... =) nej det heter UlrikE marken.. och jag förkortar hur jag vill.. du förstog ju alla fall.. HA

Tezz sa...

Haha, jag måste nog säga att jag helt står på Daniel´s sida i det här med karusellerna... för högt, för fort eller för blött... därför åker man ej!!... Marknaden har jag ingen aning om men Göteborg förkortas som sagt GBG=)
Men älskar dig ändå min lilla felförkortande, höjdälskande, vattentäta fartgalning=)
Puss