onsdag 21 oktober 2009

Lite kul...

Hade medarbetarsamtal med chefen idag.
Gick riktigt bra faktiskt.
Frågade hur jag såg på saker å ting, min roll, ja.. massa..
Men det roliga är att hon gav mig riktigt bra feedback.
Trots att jag inte varit där mer än 9 veckor och hon kanske träffat mig 7 av dom.
Men alla fall..
Hon tyckte att jag var bra för gruppen.
Stark, bra syn på saker, moget tänkande (bättre än vissa andra där tom), ärlig, vågar ta tag i saker och säga dom, vågar förändra, vågar prova.. ja..
Så hon ville gärna ha mig kvar.
Men det vill jag ju ej.
Trots att jag visserligen trivs bättre nu än i början.
Trivs jättebra med de boende och de flesta arbetskamraterna.
Men jag vill ändå tillbaka till Rimforsa.
Så första bästa tjänst och jag söker den.
Det sa jag även till henne.
Detta tyckte hon självklart var tråkigt eftersom jag är så himla bra ;-)
Men det är just det där med de delade turerna jag tycker är jobbigast.
Jag går upp 4.30 och ska jag jobba delad tur..
Vilket innebär att man jobbar först 7-11 och sen är ledig mellan 11-16 och sen jobbar igen mellan 16-21.
Det innebär att jag antingen får åka hem emellan vilket innebär ca 21 mil för mig den dagen. Eller att jag åker till Rimforsa till mamma & pappa, vilket innebär ca 18 mil för mig den dagen. Eller att jag är kvar på jobbet, går en promenad i lilla Horn, lägger mig och sover en stund eller vad jag nu vill hitta på.
Och det innebär att jag går upp 4.30 och inte kommer hem förens ca 22.30 för att sen lugna ner mig och kunna somna för att sen gå upp 4.30 igen..
Jag vet att det är många som har det så.
Men för mig är det inte mänskligt.
Tycker inte nån människa ska behöva ha det så.
Men tyvärr!!
Jobbar jag i Rimforsa har jag både mamma & pappa, syrran & co och mormor som jag kan gå till när jag jobbar delat.
Visst, det kanske är lyx.
Men det tycker jag är skitbra så det är mycket därför jag vill tillbaka.
Då är det inga problem att jobba delade turer.
Men.. Nu är det pissjobbigt.
Så jag har ju haft sån tur att jag hittils har kunnat byta bort dom och fått jobba heldag istället. Och det värdesätter jag massor!
Det är verkligen guld värt!
Men jag vet ju att den dagen kommer då det inte är någon som vill byta med mig och jag får jobba..
Men den dagen, den sorgen!
Jaja.. nog om detta...
Lördag är det galej alla fall.
Då är det tyrolerfest för hela slanten =)
Ska bli riktigt skoj faktiskt.
Ville ju gå förra året, men då var jag för seg och hann inte beställa biljett innan dom var slut.
Hoppas bara på det bästa.
Hoppas att alla kan ta sitt ansvar och ha respekt för varandra.
Orkar inte med tjafs och bråk..
Är så trött på det!
Önskar ibland att man kunde få byta liv med någon.
Få komma bort från allt ett tag.
Ta ett break!
Men.. Det återstår att se alla fall.
Jag kan inte göra annat än att försöka göra mitt bästa och försöka hålla min mun stängd och hålla mig i skinnet! Och det SKA jag!
Ne nu ska jag väl göra min kära "sambo" sällskap i sängen.
Han sover redan, men själv ska jag kolla lite på TV innan =)
Ha de fint!
Och ha en trevlig helg allihopa =)
/Nicken\

Inga kommentarer: