torsdag 19 november 2009

Livskänsla

Enda sen jag var liten har jag haft en känsla, en tanke, en "livskänsla".
Det är att antingen innan jag är 25 eller under mitt 25 åriga år så kommer jag gå bort.
Varför jag haft denna känsla vet jag inte?
Varför den har följt med mig hela livet vet jag inte?
Vet inte hur gammal jag var när jag fick den känslan?
Men jag vet att jag var under 10.
Så... då kom jag att tänka på svininfluensan.
Är det dax?
Är det nu?
Jag har inte tagit vaccinet, har inga tankar på att ta den heller.
Eller jo det har jag väl pga människor i min närhet.
Men för min egen skull så vill jag verkligen inte ta den.
Tycker inte den är tillräckligt utstuderad.
Känns inte som att läkarna vet nåt om den.
Men... Jag ligger inte i riskgruppen, vad jag vet.
Men... Jag har ju alltid sån jävla otur!
Är det nära?
Är det detta året, nästa?
Är det svininfluensan som kommer ta på mig?
Kommer min "uppenbarelse" att bli verklighet??
Har aldrig tänkt så på det.
Har aldrig varit rädd för att .
Men nu blev jag rädd.
Det blev helt plötsligt så påtagligt.
Så hemskt!
Larvigt? Kanske!
Men det spelar ingen roll.
Rädd är jag, och tänk om jag faktiskt har rätt???????
"En tår faller nerför min kind..
Inte för mig..
utan för de..
de som mig kommer att sörja.."

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så kan du inte tänka ju! =)
Du verkar vara en stark kvinna på många sätt så skulle du få en släng av influensan så är det säkert inga problem!
Läser ofta din blogg och blir imponerad av din klarsynthet och självinsikt/självkritik! Det är stort i din ålder,var stolt över det och framförallt var stolt över vem du är! You go girl! =)

Annicken sa...

Oj!! Nu blev jag mycket chockad!! Trodde inte det var några andra än de i som vet vem ja är som läser. Men va kul. Och tack för det du skrev. Blev jätteglad =)

Anonym sa...

Tycker man ska säga positiva saker till människor! Många är för det mesta bäst på att påtala folks negativa sidor.Förmodligen pågrund av sina egna tillkortakommanden. Du verkar vara "a hell of a woman",fortsätt så!