onsdag 5 mars 2008

Funderingar...

Sitter och kukilurar lite med Mitzy nästan liggandes över datorn..
Mår lite bättre idag faktiskt. Febern är borta alla fall, skönt de!!

Sitter och funderar på det där med kompisar och vänner..
Man säger till nån "jag älskar dig" "jag tycker om dig för den du är" "du är min bästa vän" osv...
Men hur många menar verkligen det? Jag tycker jag har hört det så mycket genom mina 21 långa år.. Men hur många av dom som har sagt det är kvar?
Jo,
Theza-som finns i ur och skur, bästaste.
Hanna- Min andra hälft som jag inte vet hur jag ska uttrycka min kärlek till... *älska*
Kao- Finns, långt bort, men finns där ändå.
Ewe- Även hon långt bort, men ställer upp när det gäller.
Ezza- Ställer alltid upp om man behöver prata av sig (om hon inte sover ;) Lyssnar och försöker hjälpa med bra råd osv.. Känslan av en storasyster vissa gånger!! =)
Martin- Känner mig nog bättre än nån annan, även att vi inte känt varann speciellt länge. Nästan läskigt 8)

Jo, jag vet att man glider ifrån varandra och att man förändras osv... I know!!
Men jag tycker det är lite lustigt, och tråkigt! Men sånt är väl livet.. Det förändras hela tiden, så gör väl oxå ens omgivning. Jag är nog en sån människa som har svårt för förändringar. Eller svårt och svårt.. Men jag har svårt att komma på när mitt liv förändras. Det tar ett tag. Är väl lite trög eller nåt.. haha..

Pratade lite med Hanna förut om att vara singel eller va i ett förhållande.
Är väldigt skönt att vara singel då man bara har sig själv att tänka på, kan göra vad man vill, slipper bråka om städning, tvättning, disken, maten, pengar osv. osv... Det enda man behöver tänka på är att man själv mår bra och diskutera saker och ting med sig själv och ingen annan.
Men, däremot om man har ett förhållande så är man ju inte ensam, man har nån att dela allt med, man har förhoppningsvis en framtid tillsammans, osv. osv...
Men. Vad är då bäst egentligen?? Hmm.. svårt de där.. har haft en period då jag verkligen verkligen saknat någon. Men nu, nu känner jag att jag klarar mig alldeles utmärkt själv. Men jag vill självklart inte vara själv hela livet. Men till "den rätta" kommer. Så ska jag bara bry mig om mig själv och min kära katt. Det är vi som betyder mest just nu, och huvudsaken är att vi har det bra och mår bra.

Ne nu har jag funderat färdigt för idag. Så nu är det sängen som gäller. Tycker nog Mitzy med som ligger brevid mig och sover, sötnosen. Lämnar inte matte ensam inte =)

Ha de bra gott folk. Och!!! Det är inte farligt att kommentera =) Alltid roligt att läsa.
God natt med er .....Zzzzzzz

2 kommentarer:

Tezz sa...

japp... ur o skur va d.... o så kommer d förbli..hehe..
fy fan va ja har tråkigt på jobbet..la la la la lala

Anonym sa...

Ja, jag trodde ju att du förstod vad du betydde för mig med, men du tror tydligen inte än på mig. Jag försöker till ingen nytta tycker jag, hör av mig och vill träffas och så, men du ser inte det. Du ser bara det du gör. Synd...
Jag älskar dig iaf, även om du inte tror på mig!