torsdag 13 mars 2008

Inskrivning och bad.. =)

Var med mormor till inskrivningen i Motala idag. Hon opereras om 2 veckor så dom informerade om hur själva operationen kommer att gå till, och om dom dagar som hon kommer ligga där, vad som ska göras osv. Även vad hon får och inte får göra när hon kommer hem sen. Mycket givande faktiskt. Ett sammanträffande var att de va 2 andra kinda bor som skulle göra samma operation.. Va riktigt trevlig personal på Motala lasarettet. Blev lite förvånad faktiskt, har ju inte direkt bra erfarenheter av Motala.. Men men.. Det kan ju ändras.

Påvägen dit så råkade farbor blå stå och gömma sig och råkade ta min kära mor som körde oskyldigt för fort. Hade inte sett 70 skylten, så de bidde böter. 2400:- fattigare.. stackars mammsen. Tur att inte jag körde. Jag hade la skitit på mig.. *haha* Så tänk på de alla fortkörare. Det kan bli riktigt dyrt om man åker fast..

Åkte hem till mormor och käkade pizza, hjälpte henne lite och sen hem till Mitzy gumman som fått va själv ett par timmar. Tappade upp ett bad eftersom jag var lite frusen efter denna gråkalla dag *burr* Mycket skönt faktiskt. Men jag har en katt som är fruktansvärt nyfiken och ska vara med precis överallt... Och vad hände? Jo då.. Hon gick på badkarskanten (där det var halt) och halkade i vattnet.. *hahahahaha* Fick tag på henne, så hon hann inte komma i. Doppade svansen och tassarna lite bara.. Stackars liten.. Inte lätt att vara liten och nyfiken och fruktansvärt klantig.. *haha* Pluttan min! =)

Pappsen fick besikta Keso bara för att ja följde med till Motala. Hoppas det gick bra?? Han kommer hem snart och då hoppas jag på ett bra svar så sover jag nog gott sen =)

Morgondagen så blir det hemfärd till det underbara Åtvid igen. Usch! Ska hem och skriva och finslipa lite. Lägga in ansökan på lägenheter osv.. Men fy så jävla tråkigt det är att aldrig ha nåt att göra, telefonen som är tyst och tankar som snurrar. Men Ewe is back in sweden igen, så det blir att träffa henne. Min ängel! Skönt att ha nån som tycker om att umgås med en alla fall.

Ne nu blir det info från pappsen.

Go natt

Inga kommentarer: