fredag 7 mars 2008

Rörigt..

Var inne hos Martin och vinkade av honom igår. Han åker visst till Thailand inatt... Skoj.. Tycker iofs inte att Thailand lockar mig nåt speciellt, men de skulle va skönt att få komma iväg lite.
Jobbade inatt, satt vak. Skulle ha jobbat 13-21 idag med, men de fick ja inte. Så ja ska jobba inatt med, fast "bara" mellan 00-07.. Men.. det blir ju pengar.. Tar det jag kan få.

Men jag blev lite sne faktiskt. Satt och pratade med en annan timvikarie och nattpatrullen. Då säger Katarina (timvikarien) att dygnsvilan inte gäller för oss timvikarier. Och att en som jobbar på resursen sagt de till henne, och nattpatrullen sa samma sak. Men jag tyckte de va lite lustigt för dom brukar försöka hålla det med mig antingen 11 eller 9 timmars vila.. Så ja diskuterade de med mamma nu när ja vakna. Hon ringde till jobbet och prata med nån som kunde de där.. och han sa att det visst gäller för timvikarier.. Så.. min fundering är.. är det resursen som latjar lite med de där eller är det faktiskt så att dom inte har en aning om hur de ligger till?? Tror mer på det förstnämda eftersom dom håller det när de gäller mig. Men hur dom kan gå och lura i oss stackars timvikarier, som sliter arslet av oss vissa gånger och är som slavar och ställer upp när dom viftar med handen, saker som inte stämmer. Det är helt sjukt!! Sa faktiskt det till Gunvor imorse att jag hade hört det inatt. Men hon sa samma sak, att det även gäller för timvik.
Är det så att lagen är otydlig? Är det så att dom vill köra mer med vissa än med andra? Helt jävla otroligt. Fruktansvärt irriterande alla fall!! Asså vi klagar ju egentligen inte. Vi vill ju ha allt jobb vi kan få.. Men vi vill ju även veta våra rättigheter. Men det är det ingen som pratar om, utan det är bara vad som gäller för ordinarie osv osv... Jaja.. nog pratat om det!

Börjar fundera på om det är nån som ger dom gamla på hemmet i Rimmat gift eller nåt. För fy tusan vad det har gått bort många nu bara sen i december. Är den nionde som ligger nu som jag sitter vak hos. Herregud! Men iofs så är dom ju gamla och dåliga här. Är ju ändå mellan 80-90 år dom flesta. Men jesus.. Skönt för dom iofs. Men det är lite scary..

Mamma och pappa fick åka och hämta lilla Mitzy i förmiddags bara för att ja sov och ja skulle jobba å bla bla bla.. Så nu är hon hos mormor och morfar igen =) Min lilla plutta..

Kom å tänka på en sak.. Undrar om dom får sätta in mig å jobba från kl tolv inatt??????? Hmm... Undrar de ja.. ? Det ska nog kollas upp.

Och Theza vännen.. Jag vet att du klarar det. Jag vet att om du verkligen vill det här så kommer det att bli kanoners! Och tveka inte utan gör det, för jag vet att det är vad du vill. Finns här och stöttar dig ialla fall, vad alla andra än säger.. Så de så!!

Ne nu är visst maten färdig, bäst att äta nåt då.

Ha de gott! pusselipuss

1 kommentar:

Tezz sa...

Tack hjärtat!... Det betyder mkt för mig att veta att du står bakom mig.. för jag vill verkligen.. o nej ja tänker inte tveka om chansen kommer.. finns inte mkt jag hellre vill än detta!!
Puss