tisdag 30 december 2008

Rädd och brunett

Var inne och läste lite på Andrea Felldin´s blogg och blev helt tagen..
Hon har alltså skrivit att hon inte tycker om kamphundar osv.. och det har hon då fått en hel del otrevliga kommentarer om. Vissa har även blandat in hennes utseende vilket då inte riktigt hör till ämnet.. Men men.. Det jag reagerar starkt på är två saker! Många skriver att "min hund är en pittbull och hon skulle aldrig göra nånting. Hon är världens snällaste. Att du kan slänga ur dig sånna saker om nånting som du inte har en aning om... blablabla" Vaddå inte har en aning om? Tjejen tycker inte om kamphundar, hon är rädd för dom. Är det fel att säga/skriva det? Jag är hundrädd och mycket mer rädd för större hundar och framförallt kamphundar. Jag blev biten av en hund som liten och det sitter nog kvar. Men jag kan visst ge en hund en chans om ägaren är i närheten och jag koll på hunden. Och det är min rädsla och min åsikt..

Det andra jag reagerade på var kommentarerna på hennes utseende..
Flera menar på att en Storbystad blondin inte kan vara speciellt inteligent.. Ehh???
Nehe.. så en småbystad blondin är smartare än en storbystad?? Eller en brunett är smartare än en blondin?? Det var bland det dummaste jag har hört.. Som att hårfärgen spelar in på inteligensen.. Skärp er gott folk!! Haha.. Jag är brunett, men jag kan villigt erkänna att jag inte är speciellt smart. Men vem vet? Jag kanske skulle vara ännu mer korkad om jag vore blond.. HAHA!!

Gå gärna in och läs både hennes blogg och dess kommentarer. http://www.andreafelldin.blogspot.com

Inga kommentarer: